Eira Kede ja Ticru

Käyttäjät ja heidän koiransa esittäytyvät täällä. Pyydämme jokaista foorumille rekisteröityvää jäsentämme kertomaan täällä, kuka nimimerkin takana piileskelee. Esittäytymistyyli vapaa. Otsikoikaa omalla nimellänne (esim. Maija Meikäläinen), otsikkoon voi liittää myös koiransa rodun ja kutsumanimen.
Eira

Eira Kede ja Ticru

Viesti Kirjoittaja Eira » To Elo 08, 2013 9:15 am

Kukahan sen kissanhännän nostaa jollei kissa itse.
Olen Eira Kosonen, toimin nyt EKKry:n pj:nä. Olen ollut siinä tehtävässä 1990-1999 tässä olin vara pj. 2003-2006 & tässä välissä kerkis olla 3 pj:tä 2012-2013. Eiköhän tää jo mulle riitäkkin. Parempi yhteishenki haussa!!!! Olin näitä ennen ollut jo KSSKry:n ja APKYry: johtokunnassa toiminut, siellä oppi paljon asioita. Ei niitä kaikkia lukemalla opi, käytäntö on paras opettaja niinkuin koiran koulutuksessakin. SIIS KÄYTÄNTÖ OPETTAA PARHAITEN KAIKESSA.
Mulle tuli eka koira 1967, siitä vähitellen opin lukemaan koiraani. Koirat on opettaneet minua paljon, ja aikoinaan 70 luvulla ihana edesmennyt kouluttaja Viljo Alatalo. Sieltä juontaa nää mun koulutusopit, siellä ei mumistu käskyjä. Onhan sitä jotain saatu vuosien varrella aikaankin 1 TVA Jekku tokoilin voi luokkaan Ara, Kentcu, Rita kanssa. 1 KVA Kentcu. Voi luokassa kisasin vielä Jekku Ara Rita. Opetin vielä omalla pihalla tuon Aran Agiliitoon, itse en kuitenkaan voinut kisata tuon huonon näköni vuoksi. Siirtyi 2 luokkaan 1990, Askon ohjaamana kisoissa.
Nykyään on siirrytty enemmän tuonne näyttelypuolelle, noiden holskujen kanssa. Työtä saa näyttelykoirankin kanssa tehdä, jos haluaa että se pärjää kehissä. BH ollaan kyllä käyty (Svartskenens Kidron Gutty) Pikin ja (Konnamuorin Josefiina) Kede kanssa, ja TK1 on Kedellä. (KENRAALI) Ticrulla ei vielä paljon mitään näyttöä, oli kyllä Suomen Hollanninpaimenkoira ry:n VUODEN KOIRA 2012. KANSAINVÄLISIN 1 sija 384p. Tähän kisaan osallistuu kaikki 3 karvalaatua. Sitä saa mitä tilaa, Piki on Keden isä ja Kede on Ticrun emo. Kyllä Ticru on ollut tosi vilkas, näiden mun ekojen holskujenkin edestä. Ihania on olleet mun kaikki koirani, jokainen vuorollaan TYKKÄÄN.
Ennen oli harrastus tosi hauskaa, kaikki kannustivat toisiaan jatkamaan. Vaikka olikin vaikea koira, niin saatiinhan sekin toimimaan yhteistyöllä. Noudatettiin sääntöjä ja määräyksiä seurojen toiminnassa. Minne kaikki sellainen on hävinnyt, koitetaan kestää tämäkin vuosi vielä.
Kuva
Eira

HPKU KENRAALI. "TICRU" (11) BH. FI. PL. BY. LT. DK. RU. EE MVA. BALTJW-12 PL&PZW-12 PL&PZW-13 MW-14.
http://www.firmala.fi/~jekkula/

Eira

Re: Eira Kede ja Ticru

Viesti Kirjoittaja Eira » Ti Elo 26, 2014 8:24 am

Kyllä on kannattanut harjoitella näyttelyjä ja muutenkin tuota kaikenlaista tottelevaisuutta, onhan nyt saavutettu Ticrun kanssa BH käyttäytymiskoe ja FI MVA PL CH BY CH MV-14, Niin ja anomatta vielä muutamia Tanska Liettua Venäjä, niistä on jo sertit saatu odottamaan. Ensivuosi onkin sitten tuonne tottispuolelle pk ja toko. AIKA NÄYTTÄÄ MITÄ SAADAAN, VAI SAATIINKO MITÄÄN AIKAAN.
Eira

HPKU KENRAALI. "TICRU" (11) BH. FI. PL. BY. LT. DK. RU. EE MVA. BALTJW-12 PL&PZW-12 PL&PZW-13 MW-14.
http://www.firmala.fi/~jekkula/

Vastaa Viestiin